Fietsdagboek maandag 27 juni 2016

• Afstand: 55 km
  • Totale tijd: 5,5 uur
  • Fiets tijd: 3 u 45 min
  • Weer: Rond de 35 graden. Wel redelijk veel (tegen)wind. Lastig tijdens de klim maar wel verkoelend.

Vanacht heerlijk geslapen! Na een aantal nachten op onze slaapmatjes lag het heerlijk op het luchtbed/in de camper. En de aankomst van het thuisfront heeft nog meer voordelen. Zo hadden we vandaag alle tijd voor het ontbijt met weer eens wat meer keuze qua beleg dan jam of kaas zoals de afgelopen weken. We hoeven geen tent in te pakken dus de tassen op de fiets en we zijn klaar voor vertrek. Dit keer niet met z’n 2en maar met z’n 3en. Marcel heeft een stukje met ons mee gefietst en is daarna weer terug gegaan naar de camping. Ze moeten namelijk om 12 uur uitchecken. Janke en Irma zijn intussen naar het zwembad op de camping geweest. Het eerste deel van de route hebben we het fietspad naar Spoleto gevolgd tot aan Bevagne. Intussen nog wat boodschappen gehaald. We moeten er in Italië altijd rekening mee houden dat de winkels tussen 12 en 3/4 gesloten zijn. In Bevagne op een bankje onze lunch gegeten. Vervolgens begonnen aan onze eerste klim van vandaag. Net voordat we boven zijn worden we ingehaald door Janke, Marcel en Irma in de camper. Ze hebben boven even op ons gewacht. Na deze leuke pitstop zijn we afgedaald naar Bastardo. Daar aangekomen op het terras weer even een kopje thee en toen kwamen we ‘de camperaars’ alweer tegen, ze hadden net boodschappen gehaald. Daarna zijn ze doorgereden naar de camping die net na Massa Martana ligt en wij zijn aan de volgende klim begonnen. We konden de 8 kilometer lange klim voltooien zonder te stoppen. De klim was niet heel steil maar het waaide flink dus dat werkte wel tegen. We hebben onderweg een heel mooi uitzicht op het Umbrische heuvellandschap met stoere eiken en rustieke boerenhuizen. Bos, graanvelden en zonnebloemen wisselen elkaar af. Na het afdalen hadden we de camping snel gevonden. Wat gegeten en toen gaan zwemmen. Helaas schoof er net een wolk voor de zon.. Gaan douchen en daarna voor het eerst sinds 4 weken weer aardappelen gegeten. Heerlijk! ’s Avonds nog even koffie/thee gedronken en lekker vroeg gaan slapen.